Kundservice har svaret på det mesta
Landshypoteks kundservice hjälper i snitt 500 kunder varje dag. Hit går det att vända sig med alla slags ärenden och frågor om sitt lån, sparande och andra engagemang i banken.
Kontakten med Landshypotek ska vara enkel och smidig. Därför finns det flera vägar till banken att välja på. En flitigt använd och väl inkörd är den till kundservice. Här handlar många samtal om att guida dig som kund att själv ta dig vidare.
Hjälp till självhjälp
Genom att allt fler tjänster är tillgängliga via Internetbanken, eller bankens hemsida, kan du hantera många av dina ärenden på egen hand när det passar dig bäst. Allt som behövs är ett BankID och en uppkopplad enhet.
Det är enkelt och smidigt, men kan såklart vara ovant i början.
– Fastnar man någonstans finns vi här för att hjälpa till att komma vidare säger Hanna, en av kundservice medarbetare.
Även handläggningstiderna på banken snabbas upp med digitala ansökningar.
– Vid exempelvis ansökningar om nya lån eller utökning av ett tidigare lån, som fylls i ooh skickas in digitalt via lånesidorna på landshypotek.se, kan handläggningstiden kortas ned betydligt. Uppgifter om fastigheten som ska belånas och information om dig som kund finns då redan på plats när banken ringer upp. Efter att den digitala låneansökan sänts in tar det bara någon dag innan en handläggare från banken hör av sig, berättar Hanna.
Numera kan du också hantera både villkorsändringar eller binda räntan själv på dina lån via Internetbanken.
BankID säkrar identifieringen
Som kund ska du kunna känna dig trygg hos oss. Landshypotek följer såklart alltid banksekretessen när det gäller ärenden som rör ett enskilt engagemang.
– När du ringer till oss på kundservice identifierar du dig med ditt BankID. Därefter kan vi hjälpa dig med ditt ärende. Ett tips är att du också kan kontakta oss genom att logga in Internetbanken och skicka ett säkert meddelande därifrån. Vi svarar på alla säkra meddelanden senast nästkommande bankdag.
Att arbeta på Landshypoteks kundservice i Linköping är både varierande och roligt tycker Hanna.
Många frågor är säsongsbetonade. Just nu är funderingar kopplade till bankens bolån, utdelningen till medlemmarna och möjligheten att investera i Landshypotek vanligt förekommande.
– Det är givande att kunna hjälpa till på olika sätt. Många blir glatt överraskade när vi kan lotsa dem att på egen hand lösa sitt ärende, eller snabbt hitta svaret på sin fråga, avrundar Hanna.
Välkommen!
Kundservice når du dygnet runt
Du kan kontakta Kundservice när det passar dig genom att skicka ett säkert meddelande i inloggat läge i Internetbanken. Svar får du senast nästkommande bankdag. Du kan också ringa 0771-44 00 20 alla helgfria vardagar mellan 08.00–17.00.
Håll dig uppdaterad med det senaste!
Med det digitala nyhetsbrevet, som skickas ut till dig som kund några gånger per år, är du uppdaterad på vad händer i och runt din bank. Här kan du ta del av både nyheter, matnyttiga tips och intressanta reportage. Nyhetsbreven publiceras även i Internetbanken. Får du inte nyhetsbrevet kan det bero på att vi inte har din mejladress registrerad eller att du har bytt till en ny adress.
Gör då så här:
- Logga in i Internetbanken
- Gå in på fliken Inställningar > Användarinformation i Internetbankens toppmeny
- Skriv in din mejladress eller ändra till din nya adress om den du tidigare angett är inaktuell
- Har du inte angett eller bytt ditt mobilnummer kan du också lägga in det här. Det underlättar för oss på banken att uppmärksamma dig på villkorsändringar etc.