Följ med Larz-Kristerz på hembesök
Under sommaren bjöd Landshypotek i samarbete med bandet in till en tävling att dela sina bästa Larz-Kristerzminnen. Vinsten var ett eget hembesök och spelning av favoritlåten - live över nätet.
I slutet av juli riggades instrumenten upp på verandan hemma hos basisten Trond i Älvdalen och var och en av de åtta vinnarna ringdes upp för ett personligt möte och låtframförande.
Med start denna vecka (v. 36) går det att följa med på tre härliga hembesök som görs publika via sociala medier och YouTube. Först ut är mötet med Sara Berglund i Tvärred som minns när hela Älvdalen stannade upp när Larz-Kristerz vann Dansbandskampen och får höra favoritlåten Carina.
Se när Larz-Kristerz kom hem till Sara här
– Det är underbart att läsa om all kärlek som flammat upp i takt med oss, och att låten ”Vykort från himlen” gav en kvinna under strålbehandling extra kraft...... för att nämna några av alla delade minnen, säger Peter Larsson, sångare och kompgitarrist i Larz-Kristerz.
Alla delade minnen finns att ta del av på hemtilldig.landshypotek.se.
Så föddes idén om Hem till dig
I likhet med många andra artister har Larz-Kristerz i år fått ställa in sina publika spelningar på obestämd tid. Men utifrån en längtan att bibehålla kontakten med fansen föddes tanken: Om inte publiken kan komma till bandet, får bandet komma till publiken.
Det var i våras som idén kläcktes att försöka rädda årets dansbandssommar genom att göra det möjligt för några fans att möta bandet hemma – live över nätet. Så föddes tävlingen "Hem till dig".
Alla med härliga, roliga, annorlunda minnen av och med Larz-Kristerz uppmanades att dela med sig av dem.
Aktiviteten ”Hem till dig” är en fortsättning på bandets samarbete med Landshypotek Bank:
– Det finns en fantastisk kraft i dansbandsverige. Här finns en känsla och ett engagemang som vi känner igen oss i. Det handlar om gemensamma upplevelser, minnen och ett bultande hjärta för att trivas och må bra hemma oavsett var man bor i Sverige. ”Hem till dig” har varit ett sätt att göra det möjligt att dela och sprida den känslan till fler, säger Tomas Uddin, marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.